د.عەلی محیی الدین قەرەداغی ساڵی 1949 لەدایكبووە. ساڵی 1969 پەیمانگای ئیسلامی تەواو كردووە و ساڵی 1970 ئیجازەی مەلایەتی وەرگرتووە، ساڵی 1975 كۆلێژی ئیمام ئەعزەمی تەواوكردووە. ساڵی 1980 بڕوانامەی ماستەری بە پلەی نایاب بەدەستهێناوە. ساڵی 1985 دكتۆرای لە زانكۆی ئەزهەر وەرگرتووە و ساڵی 1985 بووەتە مامۆستا لە زانكۆی قەتەر. خاوەنی نزیكەی (50) كتێب و زیاتر لە (200) بابەت و لێكۆڵینەوەی زانستییە، زۆرینەی بەرهەمە زانستیەكانی لە بواری ئابووری ئیسلامی و مامەڵە داراییەكاندایە، دیارترینیان: حقيبة طالب العلم في الاقتصاد الإسلامي والمعاملات المالية الإسلامية، الَاَزْمةُ المَاليّةُ العَالميّة دِراسَةُ أسْبابِها، واثارِها، ومُستَقْبَلُ الرأسماليّة بَعْدَهاـ علاجها من منظور الاقتصاد الاسلامي ـ وكيفية الاستفادة منها في عالمنا الإسلامي، علي ضوء الكتاب والسنة وفقه الميزان، السلم وتطبيقاته المعاصرة في السَّلع والمنافع والخدمات (صكوكه ، وحكم السَّلم المنظم) ـ دراسة فقهية مقارنة ـ ، المصارف والتأمين، المنهل النضاخ في اختلاف الَاشياخ تحقيق ودرامه، فقه القضايا الطبية المعاصرة ، حكم الاستثمار في الَاسهم 2005، بحوث في فقه المعاملات المالية المعاصرة.
ئەمانەش بەشێك لە كتێب و توێژینەوەكانین كە بۆ زمانی كوردی وەرگێڕدراون: ئێمە و ئەوان، قەیرانی دارایی جیهانی، ئیسلام و ئیرهاب، كۆمەڵگەو گەشەپێدان، چۆن زەكاتی ماڵەكەت دەدەیت؟ گەشەپێدان و گەندەڵی، فیقهی بانگەواز، شایەتییەك بۆ مێژوو، بەختەوەری لە ئیسلامدا، عباد الرحمن، دیدێكی ئیسلامی نوێ بۆ جیهاد و توندوتیژی، كانیاوی خێرخوازی-مێژووی ڕابیتەی ئیسلامی كورد، ئیسلام و پێكەوەژیانی ئاشتییانە، ئیسلام و ژیان(بەرگی یەكەم)، ئیسلام و ژیان (بەرگی دووەم)، ئیسلام و ژیان (بەرگی سێیەم)، دەروازەیەك بۆ ئابووری ئیسلامی(دوو بەرگ)، ئافرەت و بەشداری سیاسی لە ڕوانگەی ئیسلامەوە، ئیسلام و مافی هاوڵاتیبوون، ئایا هەژاری دیاریی خودایە؟ جیهاد لە قورئان و سوننەتدا، ئاسایشی گیان و فكر، داستانی یوسف – پێغەمبەر.